-
Rejestracja
-
Logowanie
-
Strona główna aplikacji
-
Menu
-
Poznań kontakt
-
Powiadomienia
-
Mapa zgłoszeń
-
Moje zgłoszenia
-
Dodawanie zgłoszenia
-
Usługi miejskie
-
Aktualności
-
Dzisiaj w Poznaniu
Rejestracja
Użytkownik pobiera aplikację ze sklepu, a następnie ma możliwość zalogowania się, założenia konta lub skorzystania z ograniczonej wersji aplikacji bez konieczności zakładania konta. W takim przypadku, Użytkownik niezarejestrowany nie może korzystać z funkcji umożliwiającej przesyłanie zgłoszeń do służb miejskich, nie może także podejrzeć mapy z aktywnymi zgłoszeniami oraz dodać swojego adresu w module Odpady.
Zakładanie konta
Po wybraniu przez Użytkownika funkcji założenia konta, należy uzupełnić następujące pola:
- adres e-mail,
- hasło,
- powtórz hasło.
Zgodność haseł jest walidowana.
Użytkownik ma obowiązek zaznaczenia zgód:
- regulamin,
- informacja nt. przetwarzania danych osobowych.
Użytkownik ma możliwość przeczytania regulaminu i informacji nt. przetwarzania danych osobowych – klikając w podlinkowane słowo otwierany jest tekst dokumentu.
Weryfikacja konta
Użytkownik, na podany podczas zakładania konta adres e-mail, otrzymuje link „Potwierdź adres e-mail”, którego kliknięcie aktywuje konto.
Logowanie
Formularz logowania
Użytkownik ma możliwość zalogowania do aplikacji po wcześniejszym założeniu konta, wypełniając pola:
– adres e-mail,
– hasło.
Użytkownik po zalogowaniu ma możliwość wyboru osiedla/i z którego będzie otrzymywał miejskie powiadomienia.
Przypomnienie hasła
Użytkownik ma możliwość przypomnienia hasła – po kliknięciu >> „Nie pamiętasz? Zresetuj hasło?” na wpisany na nowym ekranie adres e-mail (podany przez Użytkownika podczas logowania), przychodzi wiadomość z linkiem do zmiany hasła. Po kliknięciu w link Użytkownik otrzymuje kolejną wiadomość z nowym hasłem.
Strona główna aplikacji
Użytkownik ma możliwość skorzystania z funkcji dostępnych w aplikacji klikając odpowiednie elementy/zakładki znajdujące się na stronie głównej.
Mamy do wyboru:
- Usługi miejskie
- Aktualności
- Dzisiaj w Poznaniu
- Najbliższy wywóz odpadów
- Najbliższe przystanki
Dodatkowo na stronie głównej znajdują się przyciski;
- Pasek stanu powietrza
- + (niebieskie kółko ze znakiem „plus”), służący dodawaniu zgłoszeń
- Pasek nawigacji górnej i dolnej
Menu
Opcja dostępna pod przyciskiem w prawym górnym rogu aplikacji.
W Menu znajduą się następujące zakładki:
– Moje Konto
– O aplikacji
– Pomoc techniczna
– Dostępność
– Wyloguj się
Moje Konto
Użytkownik ma możliwość uzupełnienia oraz edycji swoich danych osobowych. Ponadto ma możliwość wyboru powiadomień, wyboru osiedli, harmonogramu odpadów, czy też przejścia na stronę główną aplikacji. W ramach zakładki znajdują się następujące Ustawienia:
– Dane osobowe
– Zmiana hasła
– Powiadomienia
– Strona główna
– Moje osiedla
– Harmonogram odpadów
– Usuń konto
Dane osobowe
Pola do uzupełnienia:
- imię,
- nazwisko
Imię i nazwisko nie są obowiązkowe – poza sytuacją chęci zgłoszenia przez aplikację nieprawidłowego parkowania – wtedy uzupełnienie danych osobowych jest wymagane.
Zmiana hasła
Użytkownik ma możliwość zmiany hasła do swojego konta. Pola do uzupełnienia:
‒ nowe hasło,
‒ powtórz hasło.
Powiadomienia
Użytkownik może włączyć lub wyłączyć otrzymywanie powiadomień PUSH z wybranych kategorii, odznaczając kategorie powiadomień na liście.
Strona główna
Użytkownik ma możliwość dokonania zmiany kolejności następujących elementów występujących na stronie głównej: Stan powietrza, Usługi miejskie, Aktualności, Dzisiaj w Poznaniu, Najbliższy wywóz odpadów, Najbliższe przystanki.
Moje osiedla
Użytkownik ma możliwość wybrania jednego lub wielu osiedli. Wyboru można dokonać poprzez korzystanie z zakładki Lista na której interesujące osiedle można wybrać z przedstawionej listy, bądź tez zakładki Mapa.
Harmonogram odpadów
Użytkownik ma możliwość dodania adresu, aby mieć podgląd na terminy odbioru odpadów ze swojej posesji oraz otrzymywać powiadomienia o zbliżającym się terminie odbioru odpadów.
W przypadku więcej niż jednej nieruchomości znajdującej się pod tym samym adresem,
Użytkownik ma możliwość odróżnienia jej po numerze obiektu/rodzaju nieruchomości.
Usuń Konto
Użytkownik ma możliwość usunięcia swojego konta – kliknięcie przycisku Usuń konto wywołuje okno z koniecznością potwierdzenia decyzji. Wybranie Tak, powoduje wylogowanie Użytkownika i brak ponownej możliwości zalogowania na to konto.
O aplikacji
Użytkownik ma możliwość przeczytać informacje o aplikacji – po kliknięciu w ikonę informacji.
Użytkownik może zapoznać się z następującymi dokumentami:
– Instrukcji używania aplikacji
– Regulaminu aplikacji
– Polityka Prywatności
Pomoc techniczna
Użytkownik ma możliwość zgłoszenia problemów technicznych, reklamacji a także zadzwonienia na infolinię poprzez wybór odpowiedniej zakładki na podane adresy mailowe. Na stronie pomocy technicznej znajdują się również najczęściej zadawane pytania (FAQ).
Dostępność
Zakładka umożliwia zgłaszanie problemów dot. dostępności oraz zawiera dokumenty takie jak:
– Deklaracja dostępności aplikacji.
– O aplikacji – tłumaczenie na Polski język migowy.
Poznań kontakt
Użytkownik ma możliwość zadzwonienia na infolinię miejską – kliknięcie w ikonę słuchawki w pasku nawigacji dolnej powoduje wyświetlenie okna z możliwością połączenia się z infolinią.
Kliknięcie w Zapytaj Czatbota przekierowuje na stronę Miasta Poznania, na której użytkownik ma możliwość porozmawiania z wirtualnym asystentem.
Powiadomienia
Pod ikonką „Powiadomienia” w dolnym pasku nawigacji, wyświetlają się aktualne powiadomienia otrzymane od źródeł (jednostek miejskich).
Użytkownik ma możliwość filtrowania powiadomień – kliknięcie na wybrane kategorie
w filtrach powoduje ich wyświetlanie lub ukrywanie (uwaga – ukrycie kategorii na widoku powiadomień nie powoduje wyłączenia funkcjonalności powiadomienia PUSH dla danej kategorii – komunikaty powiadomienia PUSH mogą być wyłączone tylko z poziomu ustawień
Mojego Konta).
Niebieska belka po lewej stronie komunikatu oznacza, że Użytkownik nie odczytał jeszcze treści powiadomienia. Po zapoznaniu się z nią, niebieska belka zniknie.
Użytkownik ma możliwość zobaczenia szczegółów powiadomienia. Kliknięcie w wybrane powiadomienie powoduje rozwinięcie jego szczegółów, a kliknięcie w pole link otwiera adres strony internetowej komunikatu w zewnętrznej przeglądarce.
Użytkownik w ramach tej funkcjonalności ma możliwość wypełnienia i wysłania wypełnionej ankiety. Użytkownik dostaje powiadomienie o nowej ankiecie z pytaniem czy chce wziąć udział. Kliknięcie Tak otwiera ankietę co umożliwia wypełnienie i wysłanie formularza, kliknięcie Nie ukrywa powiadomienie o ankiecie.
Wysłane ankiety zapisują się w zakładce Moje zgłoszenia – wysłane ankiety i sondaże.
W ankiecie można wziąć udział tylko jeden raz.
Mapa zgłoszeń
Opcja dostępna po kliknięciu przycisku „Mapa zgłoszeń” zlokalizowanym w dolnym pasku nawigacji.
Mapa zgłoszeń
Użytkownik ma możliwość zobaczenia mapy ze wszystkimi aktywnymi zgłoszeniami w okolicy.
Użytkownik ma możliwość interakcji z mapą. Mapa Google posiada dostępne w niej funkcje takie jak przesuwanie, przybliżanie, wskazywanie obecnej lokalizacji urządzenia czy przejście na widok satelitarny.
Użytkownik ma możliwość wyszukania lokalizacji na mapie. Na górze mapy znajduje się wyszukiwarka adresu, pozwalająca wyszukać wpisany adres w Poznaniu i przybliżyć widok na jego okolicę.
Użytkownik ma możliwość wyświetlania zgłoszeń tylko z wybranej kategorii. Nad mapą znajduje się przycisk kategorie zawierający filtry, których wybranie lub nie powoduje wyświetlenie na mapie tylko zgłoszeń z danych kategorii. Użytkownik może wybrać również listę zgłoszeń obsługiwanych lub zakończonych klikając w odpowiedni przycisk na górze ekranu. Brak wyboru opcji zgłoszenia obsługiwane lub zakończone oznacza, że aplikacja będzie wyświetlała wszystkie zgłoszenia na mapie.
Szczegóły zgłoszeń
Użytkownik ma możliwość wglądu do szczegółów zgłoszenia. Kliknięcie wybranej pinezki powoduje wyświetlenia okna danego zgłoszenia. W wyświetlonym zgłoszeniu użytkownik ma wgląd do: Kategorii, podkategorii, identyfikatora, statusu, opisu, zdjęć, lokalizacji, podglądu mapy, instytucji, liczby osób popierających zgłoszenie oraz przycisk Poprzyj to zgłoszenie (przycisk ten nie występuje zgłoszeniach zakończonych).
Moje zgłoszenia
Wysłane
Użytkownik widzi listę wysłanych przez siebie zgłoszeń z podaną kategorią, podkategorią i datą wysłania.
Po kliknięciu w wybrane zgłoszenie, wyświetlają się jego szczegóły, liczba osób popierających i jego aktualny status. Istnieje możliwość filtrowania zgłoszeń po statusie, kategorii oraz czasie wysłania.
Użytkownik widzi również historię zgłoszenia – datę i godzinę zmiany statusów, a także odpowiedzi od administratora Źródła, jeśli taka została udzielona.
Wersje robocze
W zakładce Wersje robocze widoczna jest lista zapisanych, ale niewysłanych zgłoszeń. Użytkownik może kontynuować pisanie zgłoszenia – po kliknięciu w niewysłane zgłoszenie, Użytkownik przechodzi do formularza dodawania zgłoszenia i może kontynuować pisanie zapisanego wcześniej zgłoszenia.
Użytkownik może usunąć zapisaną wersję roboczą. Po przytrzymaniu lub przesunięciu w lewo danego zgłoszenia widoczna jest ikona kosza na śmieci. Po jej kliknięciu wyświetla się okno z pytaniem, czy na pewno usunąć to zgłoszenie.
Wysłane ankiety i sondaże
W zakładce Wysłane ankiety i sondaże widoczna jest lista wysłanych ankiet wraz z datą wysłania.
Dodawanie zgłoszenia
Użytkownik może dodać zgłoszenie poprzez przycisk + który dostępny jest m.in. na stronie głównej aplikacji.
Etapy dodawania zgłoszenia
Krok 1. Wybór kategorii/podkategorii zgłoszenia.
Krok 2. Uzupełnienie opisu – pole nie może pozostać puste, a maksymalnie może zawierać 500 znaków.
Krok 3. Wybór lokalizacji z mapy poprzez wskazanie pinezką wybranego punktu lub wpisanie lokalizacji w wyszukiwarkę nad mapą i zatwierdzenie. Możliwe jest też skorzystanie z opcji przejścia do lokalizacji urządzenia.
Krok 4. Dodanie zdjęcia (obligatoryjne poza kategoriami zwierzęta i środowisko) poprzez zrobienie go aparatem lub dodanie z pamięci telefonu.
Krok 5. Podgląd zgłoszenia, przycisk umożliwia sprawdzenie lokalizacji na mapie oraz zatwierdzenie zgłoszenia.
W przypadku, gdy teren, na którym zostało zaznaczone zgłoszenie nie należy do Miasta Poznania, Użytkownik jest o tym informowany po kliknięciu Wyślij, a jego zgłoszenie jest automatycznie odrzucane. W przypadku, gdy teren należy do Miasta Poznania, Użytkownik jest o tym informowany, a jego zgłoszenie trafia do akceptacji odpowiedniej instytucji, zanim pojawi się na mapie. Użytkownik ma możliwość dodania maksymalnie 10 zgłoszeń dziennie. Kolejne zgłoszenie można zapisać jako wersję roboczą i przesłać do realizacji np. w dniu następnym.
Zgłoszenie w kategorii Pojazdy
W celu wysłania zgłoszenia w kategoriach pojazdy/ nieprawidłowo zaparkowane pojazdy, Użytkownik musi uzupełnić w zakładce „Moje konto” dane osobowe (imię i nazwisko). Brak podania danych osobowych, uniemożliwia wysłanie zgłoszenia w podkategorii nieprawidłowe parkowanie. Dodatkowo w przypadku wyboru kategorii Pojazdy, pojawi się dodatkowy krok z możliwością wpisania danych samochodu.
Zgłoszenia w kategorii Lokalne pomysły
W tej kategorii Użytkownik chcąc zgłosić swój pomysł związany z Miastem, zostanie przekierowany na dedykowaną danej sprawie stronę Urzędu Miasta Poznania.
Kopie robocze
Użytkownik może zapisać kopię roboczą niewysłanego zgłoszenia – na każdym etapie dodawania zgłoszenia widoczny jest przycisk Zapisz, który zapisuje zgłoszenie w kopiach roboczych Użytkownika.
Usługi miejskie
W ramach usług miejskich dostępne są następujące moduły:
– Rozkład jazdy LIVE
– Moduł odpadowy
– Wyszukiwarka Cmentarna
– Parking info
Pod przyciskiem „Więcej” znajduje się lista z wybranymi wortalami tematycznymi Urzędu Miasta Poznania.
Rozkład jazdy LIVE
Moduł ten umożliwia Użytkownikowi monitorowanie rzeczywistego czasu przyjazdu tramwaju lub autobusu linii komunikacyjnych, sprawdzenie rozkładu jazdy, lokalizacji przystanków oraz biletomatów komunikacji miejskiej w Poznaniu. W sekcji tej dostępne są funkcje:
- wyszukiwarki przystanków >> „Wpisz przystanek początkowy”,
- sprawdzenia rozkładu linii tramwajowych i autobusowych >> „Linie”,
- mapy na żywo >> „Mapa”,
- wyświetlenia najbliższych przystanków na podstawie lokalizacji Użytkownika >> „Najbliższe przystanki”,
- Oznaczenia przystanku niestandardową nazwą w ramach sekcji „Ulubione”.
Przystanki
Użytkownikowi, po wybraniu wyszukanego przystanku, wyświetlają się informacje o planowanych czasach odjazdu z podziałem na każdy z pojedynczych przystanków znajdujących się pod tą samą nazwą. W sekcji tej istnieje możliwość filtrowania kierunku odjazdu oraz przełączenia widoku linii tramwajowych.
Użytkownik ma możliwość wyboru trasy poprzez wybór właściwego przystanku docelowego spośród przedstawionej listy. Zakładka „Mapa” przedstawia lokalizację wybranego przystanku.
Po wyborze przejazdu na ekranie pojawia się kierunek docelowy oraz wybrany przystanek zobrazowany na mapie wraz z pełną trasą dla danej linii.
Linie
Użytkownik poprzez skorzystanie z zakładki „Linie”, może sprawdzić wszystkie dostępne linie autobusowe, tramwajowe oraz nocne.
Po kliknięciu w daną linię tramwajową, autobusową lub nocną Użytkownik otrzymuje informację o pełnej trasie (wraz ze strefami), jej kierunkach oraz wszystkich przystankach na niej zlokalizowanych.
Po wyborze konkretnego przystanku Użytkownik ma możliwość sprawdzenia rozkładu jazdy linii dziennych z podziałem dni robocze, soboty oraz niedziele i święta, a także linii nocnych z podziałem na noce (wybór w formie zakładek w górnej części ekranu).
Mapa
Użytkownik poprzez wybór zakładki „Mapa” uzyskuje informacje w czasie rzeczywistym o aktualnej lokalizacji autobusów oraz tramwajów na mapie. Ponadto może sprawdzić lokalizację wszystkich przystanków autobusowych, tramwajowych oraz biletomatów.
Poprzez skorzystanie z zakładki „Pokaż legendę” Użytkownik może filtrować lokalizację przystanków tramwajowych, autobusowych oraz biletomatów komunikacji miejskiej, a także śledzenia bieżącej lokalizacji tramwajów oraz autobusów na podstawie GPS.
Moduł odpadowy
W tej sekcji Użytkownik może uzyskać informacje o terminach odbioru odpadów, miejscach oraz zasadach stacjonarnego i mobilnego odbioru odpadów problemowych (Gratowiska i Gratowóz) oraz praktyczne informacje o zasadach segregacji odpadów. Ponadto Użytkownik ma możliwość wysłania zgłoszenia dotyczącego realizacji usługi odbioru odpadów.
Harmonogram odpadów
Użytkownik może sprawdzić terminy odbioru odpadów dla dodanych adresów. W tym widoku, istnieje możliwość wyszukania danego harmonogramu odpadów. Po kliknięciu w kafel odpowiadający dowolnemu rodzajowi odpadów, Użytkownik zobaczy harmonogram odbioru odpadów na cały bieżący rok.
Kontakt w sprawie odpadów
W tej sekcji Użytkownik może znaleźć informacje kontaktowe Wydziału Gospodarki Komunalnej oraz wysłać zgłoszenie w sprawie realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych.
Wyszukiwarka Cmentarna
Wyszukiwarka służy do odnalezienia grobów osób zmarłych na cmentarzach w Poznaniu oraz pozwala uzyskać informacje dotyczące pochówku.
Aby znaleźć informacje o grobie, należy skorzystać z formularza „Wyszukiwarki cmentarnej„. W tym celu należy wprowadzić niezbędne dane, takie jak imię lub nazwisko osoby zmarłej. Opcjonalnie można wprowadzić datę zgonu/pogrzebu oraz z wybrać cmentarz z listy rozwijanej.
UWAGA: Można podać dowolne kryteria z tej listy – na przykład tylko imię lub nazwisko.
W takim przypadku lista znalezionych nazwisk może być dłuższa. Jeśli lista przekroczy 100 osób, system wyświetli odpowiedni komunikat, sugerując zawężenie kryteriów, np. dodanie daty pogrzebu.
Wyszukiwarka pozwala także na odnalezienie miejsca pochówku Powstanek i Powstańców Wielkopolskich oraz Olimpijek i Olimpijczyków spoczywających w Poznaniu, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola. W celu wyświetlania listy wymienionych grup nie jest wymagane podania imienia lub nazwiska.
Po wpisaniu danych, wyświetlana jest lista kwater/grobów z informacją na jakim cmentarzu/cmentarzach są one zlokalizowane.
Wybierając kwaterę/grób Użytkownikowi wyświetli się mapa z lokalizacją grobu. W dolnej części dostępny jest rozwijalny panel, który zawiera informacje min. imię i nazwisko, datę urodzenia i zgonu oraz datę pogrzebu zmarłej osoby z możliwością wyznaczenia trasy do miejsca pochówku.
Parking Info
W tej sekcji Użytkownik może skorzystać z Kalkulatora do obliczania kosztów podróży oraz uzyskać informacje o zasadach i kosztach parkowania na terenie miasta Poznania.
Kalkulator
Użytkownik może obliczyć koszty podróży oraz parkingu. Po podaniu wymaganych danych, aplikacja poda orientacyjne koszty paliwa i postoju na parkingach miejskich tj. w Strefie Płatnego Parkowania, Park&Go oraz Park&Ride.
Informacje o parkowaniu
Użytkownik ma możliwość uzyskać informacje o strefach parkingowych, lokalizacjach i rodzajach parkingów oraz zapoznać się z ich cennikami. W tym celu można wpisać adres, w którym chcemy zaparkować lub kliknąć pinezkę lokalizacji.
Użytkownik po kliknięciu w obszar strefy płatnego parkowania (SPP) lub wpisaniu adresu miejsca parkowania otrzymuje informację o cenniku w danej strefie, która widoczna jest w pasku rozwijanym u dołu ekranu.
Przycisk „Zapłać za postój” pokazuje listę dostępnych operatorów. Kliknięcie w wybranego operatora przenosi na jego stronę/aplikację, gdzie Użytkownik może dokonać opłaty za parking.
Aktualności
W tej sekcji (dostępnej na stronie głównej aplikacji) Użytkownik ma dostęp do artykułów z kilkudziesięciu miejskich wortali (przycisk „Więcej”). Artykuły są uporządkowane według kategorii oraz w kolejności chronologicznej – od najnowszych do najstarszych.
Użytkownik może przeglądać treści według wybranych dostępnych kategorii zlokalizowanych w górnej części ekranu.
Dzisiaj w Poznaniu
W tej sekcji (dostępnej na stronie głównej aplikacji) Użytkownik ma dostęp do wydarzeń odbywających się w Poznaniu. Po kliknięciu przycisku „więcej” można wyszukiwać interesujące wydarzenia poprzez kalendarz. Użytkownik ma też możliwość filtrowania tych wydarzeń (np. darmowe, płatne, terminie wydarzenia, kategorii).
Interesujące wydarzenie można zapisać.